אין ספק כי תחום הקולינריה נהיה אורח קבוע ברוב הרשתות החברתיות. שיווק מסעדות בפייסבוק ואינסטגרם הפך לאחד הכלים היעילים ביותר לצורך שיווק העסק. ארוחה שמצטלמת יפה באינסטגרם, תזכה לאלפי לייקים מגולשים רעבים. לא פעם, הדבר יגרום לאותם הגולשים להרים טלפון, להזמין מקום ולהגיע למסעדה רק בעקבות התמונה המגרה שהם נחשפו אליה. הדבר נכון כמובן גם לפייסבוק, היות וכבר לא ניתן לגלול את פיד החדשות, מבלי להיתקל בתמונות מגרות של מאכלים שונים ממסעדות שונות בכל רחבי הארץ. לא מעט גולשים נוטים לצלם את הארוחות שהם הזמינו ואף לבצע צ'ק אין במסעדה שבה הם מבלים. בצורה כזו, ניתן לזכות בפרסום איכותי, מבלי להוציא עליו שקל. ניתן אף לעודד את הגולשים לצלם ולפרסם את המאכלים האהובים עליהם, בצירוף שם המסעדה והמיקום שלה, בתמורה להשתתפות בהגרלה, כחלק ממשחק נושא פרסים וכדומה.
שיווק מסעדות בפייסבוק ואינסטגרם – טיפים להצלחה בטוחה
>>> הרשמו כאן לקורס שיווק מקצועי בפייסבוק
השלב הראשוני הוא להתחיל לחשוב כמו צרכן, כלומר להבין אילו פוסטים יגרמו ללייקים ואילו פוסטים יעודדו דיון או שיתוף. על מנת לקדם את העמוד העסקי בפייסבוק, חשוב להקפיד לייצר כמה שיותר באז ותנועה בעמוד. ניתן למשל לפרסם תמונות של מנות מגרות או מצחיקות, על מנת לזכות בלייקים. מומלץ לייצר דיון באמצעות שאלות שיגרמו לגולש להרגיש שדעתו חשובה, כמו למשל שאלה לגבי מנות אהובות, בקשות מיוחדות וכדומה. על מנת לזכות בשיתופים, יש צורך לייצר פוסטים בעלי משמעות חברתית או לחילופין כחלק ממשחק או הגרלה המצריכה את שיתוף הפוסט. מעבר לכך, חשוב להיות זמינים לשאלות ולבקשות של הגולשים, יש לספק להם מענה מהיר ואדיב על מנת ליצור חוויה חיובית עבור הגולש. בנוסף, כדאי להשקיע בפרסום ממומן, על מנת להגיע לקהל היעד הרלוונטי ולנצל את התקציב בצורה הטובה ביותר. חשוב לנסח את המודעה בצורה אטרקטיבית, כך שתתאים לקהל היעד המסוים.
לסיכום, שיווק מסעדות בפייסבוק ואינסטגרם לצד קידום בגוגל הוא הדרך היעילה והמבטיחה ביותר להגדיל את כמות הלקוחות ולפתח את העסק. יש צורך לצלם תמונות איכותיות ברזולוציה גבוהה, לדבר בגובה העיניים ולחשוב בצורה מקורית כדי לייצר קמפיינים מיוחדים ונועזים.