כורכום, לא רק תבלין

Date

תבלין הכורכום נפוץ מאוד במטבח הישראלי. בתים רבים משתמשים בכורכום כתבלין, אך פרט לטעם הנפלא שהוא מוסיף לכל מנה שאנו יוצרים, הוא מלווה אותנו עם מספר לא קטן של יתרונות רפואיים, כאלה שפעם הבאה שתבשלו, תשקלו להוסיף יותר כורכום.

מניין התבלין?

התבלין מגיע משורשו של צמח הכורכום. השורש של הצמח מכיל חומר הנקרא כורכומין, והוא החומר היעיל שנמצא בתבלין שלנו. ריכוזו איננו גבוה, אך צריכה יתרה של כורכומין איננה יעילה עבורנו, באותה מידה כמו שנצרוך יותר מכדור רפואי אחד.

במה מסייע הכורכום?

לכורכום ישנם מספר יתרונות רפואיים. ריכזנו את היתרונות המשמעותיים ביותר לרוב תושבי המדינה, שחיים בשגרת לחץ יום יומית:

  • מפחית לחץ – לכורכום יש יתרון גדול בהרגעה של לחץ ומתח במערכת העצבים. הסיבה לכך שהם לא טובים עבור הגוף שלנו, היא בגלל המצב הכימי שמשתנה בגופנו הוא מצב לא רגיל, שמביא לקריסה של חלק מהמערכות שלנו.
  • מפחית כולסטרול – כולם מכירים את המלחמה בכולסטרול בדם. יתר כולסטרול גורם לחסימת עורקים, בדומה לסתימה של השירותים בבית אם זורקים לשם כמויות גדולות של נייר, כאשר הכולסטרול מדמה את הנייר.
  • מנקה רעלים – כמות הרעלים הגדולה ביותר בגופנו, נמצאת בכבד. תפקידו של הכבד היא לסנן את כל הרעלים שבאים לגוף שלנו, ותפקידו של הכורכום הוא לנקות את הרעלים הללו.

מרגישים לפני מחלה? דחוף תאכלו כורכום

נכון, זה נשמע מעט כמו תרופת סבתא, וזאת אכן תרופת סבתא שהיא מהטובות שיש. לכורכום יש תכונות המסייעות למערכת החיסונית להילחם בחיידקים הזרים של הגוף, תפקידו בכוח הוא לזרז את המערכת החיסונית.

אם יש משהו שאפשר לאכול בדיאטה – זה יהיה כורכום

אחד הדברים היעילים ביותר לירידה במשקל, או לשמירה על משקל מאוזן ותקין, הוא הכורכום. מאחר והוא מזרז את העיכול, חילוף החומרים לוקח את החומרים שהוא צריך מהמזון, ומפזר אותם במערכות החיוניות בגוף, ואת השאריות הוא יעדיף להוציא דרך הצואה, מאשר להפוך אותם לשומן.

יתרונותיו של הכורכום הינם רבים כפי שהצגנו, וזאת הרשימה החלקית. קראו עוד באילו מנות כדאי להוסיף כורכום.

More
articles