איך לשמור על תזונה נכונה גם עם עבודה במשמרות?

Date

תזונה נכונה

אחת השאלות הגדולות של עובדים במשמרות היא כיצד שומרים על תזונה נכונה. מאחר וכל יום בנוי אחרת, אז הרבה יותר קשה לשמור על תזונה מסודרת. זאת בניגוד לעובדים שסדר היום שלהם בעבודה בנוי משמונה עד חמש, ואז ניתן לתאם את הארוחות מדי יום באותו שעות.

אפשר להציג את הקושי של עבודה במשמרות בשתי רמות, יש עובדים אשר מבלים במשמרות שונות במהלך היום, וזו רמת קושי אחת. הכוונה לעובדים שבימים מסוימים עובדים בבוקר ובימים אחרים עובדים אחר הצהריים. אז רמת הקושי היא פחותה, כפי שנוכל לראות מיד.

לעומתם, יש עובדים שרמת הקושי אצלם היא גבוהה יותר, מהסיבה הפשוטה, שהמשמרות שלהם מחולקות בין יום ללילה, ואז כל לוח הזמנים שלהם מתהפך. יש ימים שהם ישנים בלילה ועובדים ביום ויש ימים שזה להיפך. אנחנו צריכים לצאת גם מנקודת הנחה, שבמקרים רבים אליהם להכין לעצמם את הארוחות, ואם הם עובדים במשמרות, זה לא תמיד קל.

אז מה הם הכללים לשמירה על תזונה נכונה בעבודה במשמרות?

למעשה יש מספר כללים, שחלקם צריכים להתקיים גם באופן רגיל, אך פשוט צריך להקפיד עליהם יותר.

כלל ראשון, להציב עוגנים של שעות עם ארוחות מסודרות. לראות באילו שעות ביום, אפשר לאכול באופן קבוע, ולקבוע שזו שעת הארוחה, בין אם היא תהיה בבית ובין אם תהיה בעבודה. ככה, כל עם הזמן הגוף יתרגל שאוכלים אך ורק בשעות אלו.

כלל שני, להימנע ממאכלים לא בריאים ומשמינים מחוץ לשעות הארוחות ובעיקר בעבודה. אחת הבעיות של עובדים במשמרות לילה זה השעמום, במקרה כזה הם אוכלים דברים שהם לא אמורים לאכול. צריך להימנע מזה, הדרך הטובה היא חיפוש תעסוקה. הסיבה שצריך להימנע היא, שאם מחליטים לאכול, אז גם משמינים וגם פוגעים בשעות האוכל המיועדת.

כלל שלישי, שעות קבועות של פעילות ספורטיבית. למצוא פעילויות שניתן לבצע בכל שעות היום. דוגמא אידילית זה מכון כושר או ריצה. בשני המקרים אפשר למצוא דרכים כיצד לעשות את זה בכל שעה, בלי קשר אם יש אור או חושך בחוץ. חשוב מאוד להקפיד על ביצוע פעילות גופנית 3-4 פעמים בשבוע בשביל לשמור על כושר ולא לעלות במשקל.

More
articles