שמן זית

Date

שמן זית

כולנו מכירים ברמה כזאת או אחרת את האיכויות השונות של שמן זית. מדובר על אחד מסוגי השמן המוכרים ביותר בארץ, הן בגלל כמות עצי הזית שגדלים בסביבה שלנו והן בזכות המאפיינים הבריאותיים של השמן. כמובן שהכוונה היא לשמן איכותי, המופק בתהליך טבעי שאינו כולל שימוש בחומרים כימיים או בחימום שהורס את כל הרכיבים התזונתיים שקיימים בשמן. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון כי סוגים וזנים שונים של זיתים, בשילוב עם רמת הבשלה משתנה, יניבו טעמים וצבעים שונים של השמן. ככל שהזיתים יהיו בשלים וכהים יותר, כך השמן יהיה צהוב יותר. לעומת זאת, זיתים ירוקים ופחות בשלים, יניבו שמן ירקרק יותר. השמן יכול להגיע במגוון רחב של טעמים שונים, החל מטעם פירותי ועדין יותר, ועד לטעם חריף ודומיננטי יותר.

כיצד שמן זית יכול להשפיע על הבריאות שלכם?

היום ידוע כי שמן זית איכותי בעל דרגת חומציות שאינה עולה על 0.8%, יכול לשפר ברמה משמעותית את הבריאות שלנו. אנשים רבים למשל, נמנעים מצריכה של שמן, מתוך המחשבה כי הדבר יתרום לירידה שלהם במשקל הגוף. אך למעשה מחקרים רבים הוכיחו כי צריכה של שמן זית, יכולה דווקא לתרום לירידה במשקל. שמן איכותי מסוג זה, יכול לתרום המון לתחושת השובע, ובכך למנוע אכילת יתר. כמובן שהכוונה היא לצריכה מתונה של השמן. כמו כן, הוכח כי שמן איכותי מכיל רכיבים מסוימים הפועלים בצורה אנטי דלקתית, דבר שיכול לסייע רבות לכל מי שסובל מדלקות בשרירים או במפרקים. מחקרים אחרים מראים כי צריכה מתונה אך קבועה של שמן זית, יכולה להפחית ביותר מ- 50% את הסיכון לחלות בסוכרת. הסיבה לכך נעוצה בעובדה, כי שמן הזית מסוגל לסייע בוויסות רמות הסוכר בדם ובכך גם להשפיע על ייצור האינסולין.

לסיכום, שמן זית איכותי יכול לתרום לבריאות הכללית שלנו במגוון רחב של תחומים שונים. מחקרים רבים מראים את ההשפעה של השמן על חיזוק מערכת החיסון, הורדת לחץ הדם, וויסות רמות הכולסטרול בדם ועוד. כמו כן, השמן מסייע בטיפוח השיער ובהזנת העור, כך שניתן להשתמש בו בצורה פנימית וחיצונית.

More
articles