הורדת אחוזי שומן במהירות

Date

ספורטאים, תזונאים ומאמני כושר מרבים להשתמש במושג אחוזי שומן. הרעיון העומד מאחורי הורדת אחוזי שומן במהירות תוך כדי שימוש בעקרונות חשובים ועקרוניים הוא לשלב את אורח החיים התזונתי מבלי לפגוע בגוף ובמסת השרירים שלו.

שומן חיוני ומאגרי שומן

בכדי שהורדת אחוזי שומן תתבצע במהירות חשוב להבין מה ההבדלים בין שומן חיוני לבין מאגרי השומן. מאגרי השומן נמצאים ברקמות השומן בכדי לספק לנו אנרגיה. חלק ממאגרי השומן נמצאים בחלל הבטן ותפקידם להגן על האיברים הפנימיים שבגוף ולשמור עליהם. החלק השני של מאגרי השומן נמצאים מתחת לעור, ותפקידם לשמור על טמפרטורה אופטימאלית תוך כדי בידוד והגנה לגוף. שומן חיוני הוא שומן אשר נמצא בתוך האיברים הפנימיים בגוף לדוגמא בשרירים, במעיים, בריאות, בכבד וכו׳. גוף האישה מכיל בתוכו שומן חיוני באזורים אינטימיים בכדי לשמור על פעילות ביולוגית תקינה של הגוף בזמן היריון. השומן ממנו אנו רוצים להיפטר כשאנו מנסים להוריד אחוזי שומן במהירות הוא הסוג הראשון ולא הסוג השני.

בכדי להוריד אחוזי שומן במהירות יש לשמור על מספר עקרונות חשובים:

  1. שמירה על מאזן קלורי שלילי קל.
  2. כמות מספיקה של חלבון בכדי לשמור על מסת השריר.
  3. לשתות הרבה מים.
  4. פעילות גופנית סדירה המשלבת פעילות אירובית יחד עם חיזוק השרירים.
  5. אכילה סביב אימון.
  6. פיזור נכון של אבות המזון במהלך היום (בעיקר פחמימות וחלבונים)

איך נשמור על עקרונות אלה?

  1. נוריד מעט מכמות הקלוריות אותה אנו צורכים וכך נאפשר שריפה של שומן ממאגרי השומן. אם נוריד מעל הכמות שצריך, הגוף יפתח מנגנון הגנה ויפרק את השריר במקום את השומן.
  2. מכיוון שקשה לשלב בו זמנית ירידה מהירה של אחוזי שומן יחד עם עלייה במסת שריר כדאי לחלק את התהליך לשניים ולהתמקד כל פעם במטרה אחת. קודם נעלה את מסת השריר ואחר כך נשמר את המסה שהעלנו ונוריד את אחוזי השומן ע״י צריכה של כמות חלבון מספקת בשילוב עם פעילות ספורטיבית.
  3. נאזן את כמות הפחמימות בכל ארוחה בכדי לשמור על המסה שהעלנו.
  4. נפחית את השומן שאנו צורכים במזון אך לא להיפטר ממנו בבת אחת.

לסיכום, בכדי להשיג הורדה מהירה באחוזי השומן נשלב תפריט תזונה מאוזן יחד עם פעילות ספורטיבית. במטרה להוריד אחוזי שומן, חייבים להקפיד על כל הכללים שמסביב, לפזר את כמות החלבון שאנו צורכים במהלך היום, לשתות הרבה ולאכול נכון סביב האימון. בנוסף, יש מגוון מזונות שמעודדים ירידה במשקל, כמו מורינגה ומזונות אחרים המסייעים בעיכול ושריפת השומנים בגוף.

מורינגה
מורינגה ותוספי תזונה. קרדיט לתמונה: "טבע בריא"

בהצלחה!

More
articles