"מזון על" – אוכל אורגני בריא

Date

מזונות על הינם מזונות אורגניים וטבעיים אשר יש בהם ריכוז גבוה של חומרים מזינים כמו ויטמינים, מינראליים, נוגדני חמצון ועוד. הוספתם לתפריט המזון יכולה לשפר את מצב הגוף ולתרום משמעותית להרגשה הכללית – אדם הצורך מזון על יחוש שיפור ברמת האנרגיה, בבריאות, בריכוז, בעיכול ועוד.

אוכל אורגני בריא

כדאי להתרגל בהדרגה למזונות אלו ולאכול אותם חיים וטבעיים ולא מבושלים כדי לשמור על החומרים המזינים שבהם. לרבים מהם יש שמות מיוחדים והם נגישים יותר ויותר בזכות טרנד הבריאות ששוטף בשנים האחרונות את החברה המערבית והישראלית כאחד. ניתן להבחין במספר סוגי מזונות על כאשר המשותף לכולם היא העובדה שהם מזונות טבעיים שאינם מכילים חומרים משמרים, צבעי מאכל, שומני טראנס, כימיקלים וחומרים נוספים המזיקים לגוף ומפרים את האיזון הקיים בו.  הנה סקירה קצרה על מזונות העל המומלצים בתחום כיום:

צמחים ועשבים: קבוצה זו מקורה בצומח, כך למשל עשב החיטה העשיר בכלורופיל שמעניק לצמח את צבעו  הירוק. הכלורופיל מסייע לחמצן להגיע אל התאים, ממריץ את מחזור הדם ומסייע במניעת מחלות לב וכלי דם. צריכה קבועה שלו מסייעת למערכת העיכול בגלל ריבוי הסיבים, מסייעת להעלות את כמות כדוריות הדם הלבנות ובכך מחזקת את מערכת החיסון. צמח אחר, נדיר יותר, הוא האצה שמכילה כמות רבה של חלבון. ניתן להבחין במספר סוגי אצות כמו ספירולינה, קלפ, כלורלה, נורי ועוד. צמח "על" נוסף הוא שורש המאקה שמוצאו בפרו שהוא מסייע בהורדת לחצים נפשיים, תורם לפריון ועוד.

פירות ומזון מהחי: פירות מובילים בקטגוריה זאת הם תותים כמו תותי מאקי ברי העשירים בחלבון, בחומצות אמינו ובנוגדני חמצון אשר בולמים את הכולסטרול הרע, נלחמים בחיידקים בכל הגוף ומסייעים במניעת הצטברות שומן ברקמות. סוג אחר הוא תותי גוג'י סיניים שמכילים אף הם ויטמינים ומינרלים רבים ומסייעים לגוף בדרכים שונות. בין היתר, הם ממריצים את הגוף לייצר הורמוני גדילה ומעכבים תהליכי הזדקנות. ניתן לציין גם את פולי הקקאו שמוסיפים אנרגיה רבה לגוף ומשמשים כמקור חשוב למגנזיום. מזון על בולט מן החי הינו פולן דבורים, אבקה שמפיקים פרחים אותה הדבורים מלקטות, עשירה בחלבונים, ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו.

>> עוד סוגי מזון על בריאים וטעימים, תוכלו למצוא כאן.

כיצד ניתן לצרוך מזון על?

את המזונות העל השונים ניתן לצרוך במספר דרכים כאשר הדבר תלוי ראשית בסוג המזון ובצורת הפקתו:

  1. אפשר פשוט לאכול אותם בצורה טבעית כפי שהם.
  2. ניתן לאכול אותם כבסיס עם תוספת כמו דבש, פירות יבשים ועוד.
  3. ניתן לשלב אותם במאפים, בתבשילים, במנות שונות של פירות כמו למשל הכנת שייקים.

ניתן לשלב מספר סוגי מזון על יחד כדי לקבל אפקט טוב. מזונות אלו הינם, לרוב, באים כתוספת, לתפריט מזון השגרתי של כל אחד. כל סוג כזה תורם משלו לבריאות הכוללת. במקרים רבים, הם מגיעים כתוספת נדרשת לספורטאים, לאנשים אשר נמצאים בתהליך שיקום ממחלות, ולאנשים אשר מבקשים לשדרג את התפריט ולהוסיף לו מזון עשיר, בריא ומזין.

More
articles