7 מזונות מפתיעים עשירים בויטמין C

Date

ויטמין C עוזר לטיפול בשורה ארוכה של מחלות אבל גוף האדם לא מסוגל לייצר או לצבור אותו בעצמו. הפתרון: תפריט יומי שמבוסס על מזונות עשירים בויטמין. קבלו את הרשימה המלאה

ויטמין C מצוי במזונות מן הצומח והוא מסייע להגן על התאים מפני רדיקלים חופשיים. זהו נוגד חמצון רב עוצמה שמומלץ למקרים של הצטננות והתקררות, קטרקט וסוגים מסוימים של סרטן. הויטמין נקרא גם "חומצה אסקורבית" ומבחינה כימית הוא נחשב תרכובת אורגנית מסיסה במים.

על אף חשיבותו, גוף האדם לא מסוגל לייצר או לצבור ויטמין C ולכן עליו לקבל אספקה קבועה בתזונה היום יומית. זו גם הסיבה לכך שמומלץ לשלב תוספי תזונה עם ויטמין C בתפריט היומי עם המזונות הבאים:

  1. מיץ תפוזים טרי

בספל מיץ תפוזים יש 124 מ"ג של ויטמין C. המשמעות היא 137% מההמלצה היומית לצריכה בקרב גברים, 165% מהצריכה היומית לנשים וכ-275% מהצריכה היומית לילדים. הנתונים מחושבים לפי ילדים בגילאי 9-13, לעומת נשים וגברים מעל גיל 19.

  1. פלפל אדום טרי

אוהבים פלפל אדום בסלט שלכם? כדאי שתמשיכו לאכול אותו. בהיקף של ספל פלפל טרי תמצאו 119 מ"ג של ויטמין, שהם 132% מהצריכה היומית המומלצת לגברים ו-158% מהצריכה היומית המומלצת לנשים. הבעיה היא שילדים בדרך כלל לא אוהבים פלפל אדום, למרות שהוא יכול להעניק להם 264%  מהצריכה היומית המומלצת.%d7%9e%d7%96%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%99%d7%98%d7%9e%d7%99%d7%9f-c

  1. מיץ חמוציות

גברים ונשים בכל הגילאים צריכים לשתות מיץ חמוציות. בספל מיץ כזה יש 107 מ"ג של ויטמין C וגם כאן מדובר על חלק ניכר מהתצרוכת היומית המומלצת. מיץ חמוציות גם משפר את דרכי הקיבה ויעיל למניעת דלקות.

  1. ברוקולי מבושל

זה מזון מפתיע מאוד שבכמות של ספל אחד מכיל 101 מ"ג של ויטמין. בניגוד לסברה הרווחת, הברוקולי המבושל מוכיח שהויטמין לא קיים רק במוצרים צהובים.

  1. תות שדה

יש הרבה מזונות שהם גם טעימים וגם מזינים ועשירים בויטמינים, כמו למשל תות שדה. בספל תות שדה יש 97 מ"ג של ויטמין C וזו כמות שמייצגת 107% מהצריכה היומית המומלצת לגברים, 129% מהצריכה היומית המומלצת לנשים ומעל 215% מהצריכה היומית המומלצת לילדים.

  1. אפונה ירוקה מבושלת

מסתבר שהדרך הנכונה לצרוך אפונה ירוקה היא באמצעות בישול. עם ספל של אפונה ירוקה מבושלת תוכלו להשיג כמות גדולה מאוד של 76 מ"ג ויטמין C. האפונה אמנם לא נתפסת בתור מזון שמהווה מקור מצוין של הויטמין, אבל יש הפתעות בחיים.

  1. קיווי

עוד בגזרות הירוקים אבל הפעם מכיוון הפירות אפשר להמליץ על צריכת קיווי כמקור מצוין של הויטמין. בקיווי בינוני יש 70 מ"ג ויטמין C, לעומת 57 מ"ג במנגו, 56 מ"ג בכרובית מבושלת ו-40 מ"ג בכרוב אדום.

More
articles