כללי ברזל לשמירה על תזונה נכונה בעבודה

Date

כל מי שרוצה לשנות את הרגלי התזונה הלקויים שלו, מסיבות בריאותיות ואסתטיות, מנסה לרדת במשקל באמצעות שיטות הרזיה שונות. גם אם אין צורך בירידה משמעותית במשקל, כל אדם ששואף לנהל אורח חיים בריא, חייב לפתח הרגלי תזונה נכונים.

שינוי הרגלים הוא תמיד דבר קשה, שדורש מאמץ, השקעה ומשמעת עצמית גבוהה. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על שמירה על תזונה במקום העבודה. מצד אחד, קשה לשמור על מסגרת כאשר אנו נמצאים מחוץ לבית ומצד שני, בעולם המערבי של היום, רוב האנשים מבלים חלק גדול מאוד משעות הערנות שלהם במקום עבודתם. כדי להצליח במשימה הלא פשוטה ולהקפיד על התזונה במשך כל שעות היום, ישנם כמה טיפים שיכולים לעזור לנו לסדר את היום בצורה נכונה, שתאפשר לנו לשמור יותר בקלות.

תזונה נכונה בעבודה

תזונה בעבודה-כללי יסוד

ארוחות מסודרות- הדבר החשוב ביותר בשמירה על תזונה בשעות העבודה הוא להקפיד לאכול בצורה מסודרת ולא לחטוף ארוחות על הדרך. חשוב להקפיד לאכול משהו כל שלוש-ארבע שעות ולשלב בין ארוחות רגילות, מזינות ומשביעות ובין ארוחות ביניים קטנות שמחזקות את הגוף ומונעות ממנו להגיע למצב של רעב- פירות, יוגורטים או חטיפי בריאות דלי קלוריות יכולים להיות אופציות טובות לארוחות אלו.

-לעמוד בפיתוי של מאפים- בכל משרד יש אירועים שונים שמוגש בהם כיבוד- ישיבות, הרמות כוסית, חגיגות למיניהם. הכיבוד באירועים אלו כולל בדרך כלל מאפים מתוקים ומלוחים שאינם בריאים, אינם מזינים ומאוד משמינים. מי לא מצא את עצמו מתפתה לבורקסים,עוגות ועוגיות שונות במהלך ישיבות ארוכות ומתישות. בנוגע למאכלים מסוג זה, עדיף להימנע מהם לחלוטין, לא לנסות לאכול מעט. אפשר להצטייד במעט שקדים ואגוזים, או צלחת ירקות ולספק את החשק לנשנש במהלך האירועים השונים.

-ארוחת צהריים מוקפדת- בשום אופן אסור לוותר על ארוחת הצהריים. זוהי ארוחה חשובה שמאזנת את האנרגיות בגוף באמצע היום ומהווה את הבסיס להמשכו. נשנוש אינו ארוחת צהריים. ארוחה נכונה צריכה לכלול את כל אבות המזון ויחד עם זאת להיות דלת שומן וקלוריות במידת האפשר. ישנם מקומות עבודה בהם יש חדר אוכל מסודר שעובר פיקוח תזונתי ומוגשות בו ארוחות בריאות ומזינות, אך הם לא רבים. במקומות עבודה ללא חדר אוכל, מומלץ שכל אחד יביא איתו ארוחת צהריים מהבית, כך ניתן לשלוט בקלות על תכולתה. אכילה או הזמנה ממסעדה ברמה היומיומית אינה מומלצת למי שמנסה להקפיד על תזונה נכונה.

-שתייה נכונה- מי שרוצה לשמור על תזונה נכונה חייב להתייחס גם לנושא של הנוזלים. תזונה נכונה חייבת לכלול שתייה מרובה. ישנה נטיה לחשוב ששתייה היא טובה כל מקרה, אך הכוונה היא לשתיית מים. קפה, תה עם קפאין ומשקאות מוגזים וממותקים אינם מתאימים במקרה זה. אין כל רע בשתיית קפה מדי פעם, אך אנשים רבים נוטים לצריכת יתר של קפאין במהלך יום העבודה כדי לשמור על עירנות וריכוז וזוהי טעות שעולה בבריאות.

ניתן לראות שמי שיקפיד על כללי הברזל יצליח לשמור על הרגלי התזונה שלו גם בשעות שהוא מחוץ לבית ביתר קלות, מה שחשוב הוא להתמיד ולהשקיע בנושא, עד יהפוך לחלק משגרת חיינו.

More
articles