יוגה לעיניים – למה היא חשובה לנו

Date

יוגה לעיניים
שעות קריאה מרובות או עבודה ממושכת מול המחשב פוגעות בעיניים

במהלך היום שרירי העיניים עובדים כמעט ללא הפסקה. בעידן של היום, בו העיניים חשופות למסכי המחשב, הטלוויזיה, הטאבלט והסלולרי במשך שעות רבות, הנזק הפוטנציאלי רק הולך וגובר ויחד איתו הסכנה לסבול מבעיות וממחלות עיניים שונות (קוצר ראיה, רוחק ראיה, גלאוקומה ועוד). על מנת למזער את הסיכוי לבעיות אלו, מומלץ לתרגל יוגה לעיניים, כמה פעמים במהלך היום. תרגילים אלו מציעים דרך אלטרנטיבית לטיפול בבעיות עיניים. התמדה בביצוע התרגילים משפרת את בעיות הראיה ומסייעת בהפחתת מתח ועייפות המצטברים בעיניים במהלך היום.

כך תעשו יוגה לעיניים בעצמכם

 

  1. עיסוי:
  • מתחילים בעיסוי העפעפיים העליונים והתחתונים בתנועות סיבוביות עדינות וקצרות בעזרת האצבעות. יש לחזור על הפעולה כ- 10 פעמים עם כיוון השעון ועוד 10 פעמים נגד כיוון השעון.
  • ממשיכים בעיסוי הרקות והגבות וגם כאן מבצעים 10 חזרות עם כיוון השעון ו- 10 חזרות נגד כיוון השעון.
  • מסיימים בלחץ עדין על גשר האף, משני צדיו.

 

  1. התמקדות בנקודה:
  •  בישיבה, מותחים את היד לפנים וממקדים את האגודל במרחק של כ- 25 ס"מ מהעיניים –
    ומתמקדים בו. מתמידים בכך כ- 20 שניות.
  •  עכשיו מסיטים את המבט ומתמקדים בחפץ הנמצא במרחק של כ- 4 מטרים מכם – וגם בו
    מתמקדים כ- 20 שניות.
  •  מחזירים את המבט אל האגודל ומתמקדים בו שוב.
  •  חוזרים על התרגיל כמה פעמים.

 

  1. מבט לצדדים:
  •  יושבים בכיסא בנינוחות עם הראש ישר לפנים.
  •  מסתכלים הכי שמאלה שאפשר מבלי לסובב את הראש ונשארים כך למשך 5 שניות.
  •  ממצמצים וחוזרים להסתכל קדימה
  •  עכשיו מסתכלים הכי ימינה שאפשר מבלי לסובב את הראש ונשארים כך למשך 5 שניות.
  •  ממצמצים וחוזרים להסתכל קדימה.
  •  חוזרים על תרגיל זה כמה פעמים.

 

  1. יוצרים את סימן האינסוף:
  •  מדמיינים לנגד עיניכם את סימן האינסוף ∞
  •  עוקבים באיטיות בעזרת העיניים אחר הסימן מבלי לסובב את הראש.
  •  לאחר 10 סיבובים משנים את כיוון התנועה של העיניים לצד השני וחוזרים על כך 10 פעמים
    נוספות.
  •  ממצמצים כדי לשחרר את שרירי העיניים.
  • הרפיה: (מומלצת גם כהפסקה בעת ישיבה ממושכת מול מחשב)
  • מתחילים בהתרווחות בכיסא בנוחיות, נושמים כמה נשימות עמוקות ואיטיות ומשעינים מרפקים
    על השולחן.
  • מחממים את כפות הידיים על ידי חיכוכן זו בזו ומניחים אותן בעדינות על הידיים, תוך יצירת  קיעור. נזהרים לא ללחוץ על העיניים.
  • נשארים כך כ- 10 דקות.

 

More
articles