איזה מאכלים מכילים אומגה 3?

Date

אומגה 3 הוא שם של חומצה חשובה שיש לה תפקידים רבים בגופנו. השומן הזה תורם לפעילות המוחית, ליכולות שלנו ובאופן כללי לבריאות. אמנם ניתן לצרוך תוסף אומגה 3 אשר מביא לגוף כמויות מוגדלות של החומר הנחוץ הזה, אבל באופן כללי נכון לשלב בתזונה היומית שלנו מאכלים שמכילים אומגה 3. הבה ונמנה אילו מאכלים אכן מכילים כמות משמעותית של אומגה 3.

מאכלים שעשירים באומגה 3

  • דגים – אומגה 3 מן החי קיים במיוחד במוצרי דגים. טונה הוא דג מומלץ שידוע כמי שיש בו כמויות גדולות יחסית של אומגה 3. אגב, גם את התוספים מייצרים במקרים רבים מחומצת אומגה 3 שמקורו בדגים.
  • חסה – גם בצומח קיים שפע של אומגה 3. לדוגמה בחסה. החסה ידועה בהרכבה הבריאותי וברכיבים הטובים שהיא מכילה בתוכה. בין היתר היא מכילה גם אומגה 3. בדומה לה גם כרוב וכרובית מציעים לאוכלים אותם את החומצה הנחוצה הזו.
  • אגוזי מלך – אגוזים הם מאכל עתיר ברכיבים תזונתיים נחוצים, ואגוזי מלך במיוחד בולטים בכמות האומגה 3 שהם מכילים. צריכה נכונה של אגוזי מלך מספקת אומגה 3 בכמות מתאימה.
  • פשתן וצ'יה – שני מאכלים נוספים שאולי מוכרים כמאכלי בריאות מכילים גם הם בתוכם כמויות מרשימות למדי של אומגה 3. זה הפשתן וזרעי צ'יה. את שני המאכלים הללו צריך ללמוד כיצד לצרוך על מנת שנצליח לשלב אותם בתפריט היומי שלנו ולהפיק מהם את התועלת המקווה.

תפריט יומי מסודר ומתוכנן יכול לספק לגופנו שפע של בריאות כולל מרכיבים מיוחדים כמו אומגה 3. צריך ללמוד על הנושא, להתייעץ עם אנשי מקצוע, ולשלב באורח החיים שלנו מחשבה רבה על בריאות ותזונה נכונה ומותאמת למצבנו.פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של טבע בריא

More
articles