איך לעשות דיאטה ללא פחמימות מאוזנת

Date

בדרך כלל, כשאנחנו שומעים על דיאטות, אז התפריט כולל איזון של פחמימות במובן הזה שאנחנו צורכים כמות ספציפית של פחמימות בבוקר, צהריים וערב, כשלצידן אנחנו צורכים מנות שכוללות חלבונים ומרכיבים אחרים.

כל אחד יודע שיש משמעות רבה לפחמימות, הן אלה שמספקות לנו אנרגיה ובעזרתן אנחנו יכולים להתנהל ביום יום בצורה סבירה. ספורטאים, בפרט ספורטאי סיבולת, ניזונים מארוחות עמוסות בפחמימות לפני אימונים קשים או תחרויות, מתוך ידיעה שהן יאפשרו להם לעבור את האימונים בצורה טובה, וכן שבמהלך האימונים הם ישרפו אותן.

אך אפשר לעשות דיאטה גם בלי איזון פחמימות, בין אם זה באמצעות צריכה מוגברת או להיפך, צריכה נמוכה של פחמימות. חשוב לומר, שלשם כך יש לבנות תפריט מותאם, הן לצרכים שלנו, הן למבנה הגוף, וכמובן גם לאופי הדיאטה שאנחנו רוצים לצרוך. הרי על חשבון פחמימות חייב להגיע משהו אחר. אנחנו לא יכולים להסיר אותן מהתפריט ולא נכניס משהו אחר במקום.

לא מעט אנשים למשל, משתמשים בחלבונים במקום בפחמימות, כך הם צורכים יותר ביצים ודגים ופחות פחמימות. אחרים בוחרים להשתמש בפחמימות אך לא באופן מאוזן, בין אם זה באופן כזה שבמהלך היום הם לא צורכים כמות שווה בכל ארוחה אלא הם מחלקים את זה אחרת, או שפשוט אין איזון שווה בין הפחמימות לבין מרכיבים אחרים במזון.

לא משנה כיצד אנחנו נעשה את הדיאטה שלנו וכיצד אנחנו נצרך פחמימות, בצורה מאוזנת או לא מאוזנת, עלינו לעשות זאת בליווי של דיאטנית אשר עוברת איתנו גם על התפריט וגם על מאפייני הצריכה שלנו. באופן כזה, אנחנו נדע אם אנחנו עושים את הדברים בצורה נכונה, איפה עלינו לתקן, מה עלינו לתקן ועוד. כמובן שהכל יתבצע תוך בדיקה של כל המדדים, בין אם מדובר בבדיקות דם ובין אם מדובר במדדים פיזיולוגיים שונים.

לפני סיום צריך לומר, אנחנו לא יכולים שלא לצרוך פחמימות בכלל, אך אנחנו בהחלט יכולים להקטין את הכמות מתוך כוונה לרדת במשקל באופן מסוים, כפי שאנחנו מעוניינים לעשות.

למידע נוסף אודות תפריט דיאטה מומלץ.

 

More
articles