ההבדל בין אבקת חלבון וגיינר

Date

בחנויות הייעודיות לבודי בילידינג ואתרי האינטרנט ישנם מוצרים שנקראים גיינרים. מקור המילה הוא מהשפה האנגלית בה אומרים to GAIN muscle. אולי מילה זו היא המקור לבלבול בנושא. ישנם אנשים החושבים שפשוט לוקחים את הגיינר לפני או אחרי האימון ומתחילים לנפח שרירים. התשובה היא כן ולא יחדיו, אך בשביל להבין באמת צריך להבין את ההבדל בין גיינר לבין אבקת חלבון. על אבקות חלבון כתבנו בעבר – האם הן בריאות או לא? זהו נושא קצת שנוי במחלוקת, אבל על האפקטיביות שלהן קשה לערער.

 בשוק ישנם מוצרים שונים לבניית מאסת שריר אך חשוב להבין שלא כל אבקה מתאימה לכל אחד וישנן אבקות אשר יכולות לגרום בכלל להשמנה. אז בואו נתחיל מהפיזיולוגיה של בניית השרירים. על מנת לגרום לגוף לבנות מאסת שריר יש לגרות אותו לעשות כך, את זה אנו עושים בעזרת האימון. אנו מפעילים את השרירים והגוף לומד שהוא צריך כוח ומתחיל לבנות שרירים בשעות המנוחה.

בניית השרירים נעשית בעזרת חומצות האמינו אשר בפרוטאין וזוהי בעצם הסיבה מדוע אנו נעזרים באבקות מסוגים שונים. האבקות הן מקור הפרוטאין שבונה את השרירים. אני מניח שכולכם מבינים שצריכת אבקות חלבון או גיינרים ללא אימון היא חסרת תועלת. אם כך נשאר רק להסביר מדוע צריכים גיינרים אם בכלל?

אימון גופני לבניית שרירים שורף הרבה אנרגיה, כלומר קלוריות. אבל כאשר אנו רוצים להעלות במאסת השריר אנו צריכים לספק לגוף יותר קלוריות מאשר מה שאנו צורכים. אנשים אשר אינם צורכים את הכמות הדרושה של הקלוריות יכולים למצוא את עצמם מתאמני ומתאמנים ולא מגיעים לתוצאות של גידול במאסת השריר. אם לא תצרכו את כמות הקלוריות הדרושה, גם לאחר שבועות של אימונים לא תעלו במסת השריר.

וזוהי בעצם הסיבה מדוע צריכים גיינר, או מדוע אנשים מסוימים צריכים גיינר. כמו אבקות החלבון האחרות, הגיינר מכיל פרוטאין אך יש לו תוספת של פחמימות ושומנים. כאשר אתם לוקחים גיינר אתם מספקים לגוף מנה גדולה של קלוריות ופרוטאין על מנת לבנות את השרירים. הגיינר מפצע על שריפת הקלוריות הרבה של האימונים. כמובן שאת הגיינר צריך לצרוך בצורה מאוזנת, הגיינר מסייע לבניית מסת השריר אך רק עד כמות מסוימת. מעבר לזה אתם רק תעלו במשקל. עוד על פארם סטור באתר תרבות.

אבקת החלבון נועדה לספק לכם את חומצות האמינו הדרושות בשביל לבנות את השרירים. לעומת זאת אבקת הגיינר היא אבקת חלבון המועשרת בשומנים ופחמימות ונועדה לפצות גם על צריכת הקלוריות. בודי בילדרס המשקיעים שעות רבות ואימונים מוצאים לה שימוש אך לא בהכרח כל מי שהולך למכון צריך להתחיל לקחת גיינר.

More
articles